Facilitace
Kdo je facilitátor?
Definice facilitace je "usnadnit něco" nebo "ulehčit proces".
Co facilitátor dělá je plán, moderování a řízení skupinových událostí, aby zajistil účinné splnění skupinových cílů; a to s jasným myšlením, dobrým zapojením účastníků do diskuse a rozhodování a akceptaci každého, kdo je zapojen.
Co je tedy facilitace
Facilitace je styl vedení komunikace, který je typický postoji facilitátora, jeho chováním vůči facilitovaným a způsobem, jakým komunikaci mezi lidmi strukturuje.
Facilitátor aktivně využívá principy, procesní postupy a specifické facilitativní chování, která podporují efektivní diskusi, pojmenování problémů, hledání a zvažování řešení a efektivní rozhodování a plánování ve skupině.
Kdy je facilitace vhodná?
- Byl identifikován důležitý problém. Existují potíže, které je nutné vyřešit. Může to být neefektivní proces, zákazník vyžadující ubezpečení o dodržení kvality nebo překročení původního rozpočtu na daný projekt.
- Řešení problému není na první pohled jasné. Pokud by řešení daného problému bylo zřejmé, nebylo by zapotřebí ho hledat. Je k tomu zapotřebí hlubší porozumění problému a analýza situace.
- Týmová podpora jako základ úspěchu. Pro daný projekt je zapotřebí získat podporu více členů týmu a pravděpodobně také změnu jejich chování a přístupu. Bez těchto podmínek selže i ten nejlepší plán.
Máte zájem o facilitování vašeho firemního setkání či porady?
Pokud se přejete získat více informací zavolejte nám nebo vyplňte náš formulář.